tisdag 5 oktober 2010

Flunssorna avlöser varandra

Vet inte snart om jag ska skratta eller gråta... Kan nog nästan säga att vi har haft sjukstuga här i Strandby ända sedan jag återvände till jobbet. Barnen var friska kanske en vecka (tack & lov), då jag själv låg hemma med ful hals & öroninflammation. Men resten av tiden har de turvis snorat, tempat & hostat.

Igår kväll fick plötsligt Aaron hög feber. Kom inte direkt som någon överraskning, för på morgonen rosslade han som värsta vattenkokaren. Fick trots det fara till dagmamman, för mätte ingen temp då. Natten igenom har han nog haft feber, har med jämna mellanrum varit in & kollat hur han andas & om han varit varm. Stackars liten...

Hade tid till läkare bokat från tidigare tills idag. Meningen var att vi skulle kolla öronen på bägge; Frejas kontroll efter hennes öroninflammation för fyra veckor sedan & Aarons öra på nytt eftersom det fortfarande var rött i förrgår. Känns så hopplöst för tillfället. Knappt man vågar meddela jobb att man är hemma med barnen men tycker absolut att det är mamma eller pappa som ska vårda egna sjuka barn & inte någon annan. Visst jo, vet att mamma, pappa, mormor eller syster min skulle ta hand om dem precis lika bra som vi gör men en sjukt & ledset litet barn behöver mamma eller pappa. Nå, får se vad doktorn säger, främst om Aaron idag...

Blev tidig väckning idag. Freja har varit vaken sedan kl 6. Tur att jag gick & la mig strax efter tio, annars hade nog blivit rätt så lite sömn i natt iom nattbesöken hos Aaron. Hade absolut ingen väckning på eller nå sånt, utan vaknade faktiskt med jämna mellanrum av mig själv. Modersinstinkter kanske?

1 kommentar:

Linda sa...

Voi, voi dessa eländiga flunssor! Dagvård är tyvärr ett effektivt sätt att sprida sjukdomar på, såsom skolan...
Kanske du borde prova ge mera d-vitamin. Lär ska förebygga o motverka sjukdomar. =)