onsdag 13 oktober 2010

Nya bilar

Eller borde jag kanske skriva andra bilar, för nya är de precis inte. Nya för oss kanske.

Först & främst, tack till alla som var med på tjejträffen i helgen. Länge sen man skrattat & stojat så mycket som i lördags, har ännu ont i käkarna :D Strongt av M att hänga med, trots tragedi & stor sorg. En lyckad kväll på många vis alltså!

På söndag blev det att ta en tur till Villmanstrand för att hämta Markus nya Saab.
Länge sedan jag varit där, tror det var -99, jobbade på gravgården då. Kommer ihåg att Benja ringde & frågade om jag ville följa med dit en sväng & kolla när han spelade rinkbandy. Sjukskrev mig från jobb, trots ingen krämpa i världen. Fy skäms mig...
Åkte i alla fall på söndag med Tove & Nina till Esbo, varifrån vi tog tåget först till Böle & därifrån vidare till Villmanstrand. Tåg har man ju åkt förr men aldrig på den sträckan. Saab-ägarna mötte oss på station & vi åkte sedan hem till dem för att göra affärer. Markus fick äntligen bilen han länge drömt om, nämligen:



en Saab 9-3 Vector Sport Sedan med Aero-kjolar!
Kändes som en evighet innan vi var hemma på söndag men på fem timmar hade vi avklarat de hundratals kilometrarna, plockat upp barnen hos syster & fått dem i säng hemma.

I lördag ska jag troligtvis hämta hem min nya bil från Ekenäs. Hade inte råd med nå märkvärdigheter så det blir en Fiat, den här gången en metallblå Stilo. Fick snackat åt mig kamremsbyte, olje- & filterbyte samt en blockvärmare utöver tusenlappen jag fick för min gamla Fiat Ferrari, så om Stilon spelar som den ska, gjorde jag nog en bra deal. Vi håller tummarna för det!

Inga kommentarer: