torsdag 21 oktober 2010

För mycket program kanske?

Känner mig inte stressad men har vi för mycket bokad i kalendern, då mitt hjärta plötsligt börjat klappa på onödigt fort, främst vid vila? Allt började förra veckan, på måndag, då jag på eftermiddagen på jobb fick ett anfall, ett anfall som bestod av en konstig varm känsla i bröstet, följt av illamående och snabb puls. Tänkt jag hade någon magåkomma på kommande eller liknande.

Men har inte mått bra sedan dess. Har under dagarna som gått sedan dess, fått några anfall & speciellt det som kom sent igår kväll, var minst sagt obehagligt. Skrämde mig så mycket att jag åkte upp till jobb. Togs hjärtfilm. Anfallet hade ju förstås hunnit gå om under bilfärden, hade pulsen på 70 i filmen. Men medan vi pratade tog pulsen fart igen & steg upp till 110. Just like that! Bestämde att kolla upp några blodprov, så packade mig till labben genast i morse. Väntar ännu på några blodprovsvar. Hoppas att de kommer imorgon.

På ett sätt önskar jag att det hittas nånting bland dem, så att jag vet varför hjärtat skuttar på men tillika vill jag ju vara frisk. Fast tycker inte det är speciellt friskt att hjärtat håller på så där men får se om anfallen sakta minskar eller ökar. Fortsätter det i samma stil eller ökar, så blir det besök hos kardiolog. Är i alla tacksam att det inte i hjärtfilmen kom fram någon elektrisk störning utan att det antagligen är frågan om godartad takykardi.

Koffein- & alkoholförbud, Propral vid behov samt vila gäller.

Inga kommentarer: