torsdag 4 november 2010

Hög feber & spykalas

Aaron har väl egentligen aldrig blivit riktigt frisk emellan flunssorna & för en vecka sedan började han igen rossla lite mera än tidigare & näsan började rinna. Har tempat honom då & då, för att vara säker på att han inget allvarligare har.

Blev riktigt paff i natt, för tyckte han varit så pigg, glad & nöjd hela dagen. Vid halv fyra hörde vi honom gråta & rusade förstås upp för att trösta honom. Genast jag tog i honom förstod jag varför han var ledsen, för han var alldeles brännhet. Mätte rysliga 39.8 grader. Fick en känsla av att något annat oxå var på tok & bad Markus kolla hans säng, som var fylld med spyor. Nice! Mitt i det här kalaset vaknade dessutom Freja & var alldeles ifrån sig då vi inte hade tid för henne.

Markus skötte Frejas toabesök & bytte rent i sängen, medan jag bytte bajsblöja på en kokhet & ledsen Aaron. Att försöka få ner Pronaxen-mixtur i en likblek, illamående 1-åring var heller inte lätt. Han var helt borta. I samband med blöjbytet la jag in en suppare oxå. Allt Aaron ville, var att få sova vidare & bara vi fick honom i säng, somnade han genast om. Kändes obehagligt att lämna honom ensam på rummet men var in 20 min senare & tempade honom igen; 39.4 grader & ännu en timme senare, då hade han 38.8 grader feber. Efter det kunde jag lugnt sova vidare.

Idag besökte vi läkare & konstigt nog hittade de inget fel honom. Kan han faktiskt ha dragit på sig ännu ett virus? Höger öra var totalt stockat med vax, så ikväll ska vi försöka lösa upp den. Blir återbesök hos doktorn imorgon.

Får se hur kvällen & natten går, han sover fortfarande dagsvila. Hoppas han hålls någorlunda feberfri & att vi får sova rätt så gott nästa natt.

Inga kommentarer: