tisdag 26 april 2011

32 år

fyller jag idag, en bit över 30 men långt ifrån 40.
I skrivandets stund har sambo min inte gratulerat mig men det kommer väl... ;)

Firade med kafferep igår redan pga dagens kvällstur. Fixade till två pajer, som överraskande nog var super goda. Det blev en paj med blåbär, lime & vitchoklad och en annan med räkor & mögelost.

Fick en hel del trevliga grejer. Pappa min ger mig alltid lite pengar, för han vet aldrig vad han ska köpa. Av mamma fick jag supertjusig, lila kylkorg med matchande termos.


Kolla termosen med muggar i bägge ändar!

Av syster & bror med familjer fick jag ett presentkort till IKEA.



Väntar på att Markus ska komma hem. Har barnen hemma eftersom Freja inte mådde så bra i morse & vi fick skippa dagmamman. Tog inte länge innan hon spydde ner vardagsrumsgolvet. Oklart om det beror på antibiotikakuren hon fick igår eller om det handlar om magsjuka.

32-års krisen jag har, fick mig igår att beställa en cykelkärra från Holland. Efter en massa funderande mellan billigaste Biltema-kärran till dyraste vrålåket, så blev det en Croozer kid for 2:


Croozern är en kombinerad promenad-, cykel- & joggingvagn med en max last på 45 kg. De är mycket mera än många ekonomivagnar har & det var det som påverkade valet. Bara barnen inte sväller så himla fort, så ska vi kunna använda den här oxå nästa sommar :) Syftet med vagnen är jag ska få lite motion samt att vi ska kunna förflytta oss de korta sträckorna t.ex. till stranden med cykel istället. Onödigt att starta bilen för sånt. Får se hur det går. Nu väntar jag i alla fall postpaket :) Håller tummarna för att den hinner hit redan den här veckan!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag gjorde också en blåbärspaj med vitchoklad-lime kvarg igår, den va supergod!!

Anna sa...

Snygg kärra!!