tisdag 16 augusti 2011

Madrass & målfärg

Tog en tur till StKarins idag för lite inköp. Sängen är 90 cm bred & sådana madrasser hade vi inte på lager här hemma. Jysk hade rea, så blev besök där. Tycker inte att barnen behöver så bra madrasser, man blir bara besviken sen ifall de blir förstörda av diverse kroppsvätskor.

Sen styrde jag nosen mot RTV på andra sidan vägen. Har tidigare här fått bra service vid val av färg & så även den här gången. Kände att damen visste vad hon pratade om & vi gick igenom många olika lösningar. Beslutade mig för det här:

Färgen, som är lite gelaktig, lär vara lätt att måla med & lägga sig fint på ytan. Får se vad går för & om den passar sängen. Behöver dessutom några träpluggar & plast... Ja, vad heter det? Vi återkommer till dem.

Regnet har inte stoppat mig från att fortsätta slipa. Nu återstår endast de tre längsta plankorna, förutom skrivbordet & hyllan då. Dem kan jag ju fixa senare iom att de inte behövs för att sängen ska hålla ihop. Har lite planerat att Markus ska slipa brädena bara han kommit hem från arbetsintervjun. Ska nämligen själv iväg på en arbetskompis avskedsfest genast Markus återvänt. Om han hinner greja om dem ikväll, så kan jag börja måla imorgon!


Vad klockan går långsamt. Är så nyfiken på hur det gick för Markus tillika som jag vill iväg på partaj. Men han borde nog komma snart...

Inga kommentarer: