måndag 15 augusti 2011

Sängprojekt del I

Det är med darrande hand som jag skriver inlägget. Efter 1.5 h av slipande så känns det minsann i armen. Började med sandpapper men gick fort över till lilla slipmaskinen jag fick av Markus tidigare i år.


Köpte en begagnad halvloftsäng av syster. Sängen är träfärgad vilket inte alls passar i Frejas rum. Den som vet, säger att man måste slipa bort ev lack & rugga upp träytan innan man ger det ny färg. Bra grundarbete ger fint slutresultat heter det visst oxå.

Så ikväll har jag slipat, slipat & slipat. Markus hjälpte oxå till lite då armen min domnade bort. Kan stolt meddela att jag redan fixat över hälften av delarna.

Duktig är jag oxå som använder hörselskydd!


Extra bonus får jag säkert för min outfit. Dagens nyinköpta pyjamasbyxor av haremmodell var supersköna arbetsbrallor. Kan rekommendera dem varmt. Finns i grått & turkost på Seppälä.

Inga kommentarer: