måndag 24 oktober 2011

Samtal

Internet-TV har krånglat hela helgen. Vi har kunnat lyssna på kanalerna men ingen bild har visats. Ringde upp kundtjänst genast de öppnat & efter en dryg timmes köande fick jag kontakt med en glad ung man. Vi startade om maskinen, uppdatera boxen, kopplade om internet & fick trots det inte bilden att komma. Efter otaliga försök så bestämde vi att jag ännu ytterligare försöker med andra kablar (trots att Markus försökt flera gången under helgen) & vips, så har vi bild. Konstigt, tyckte jag men huvudsaken att vi fick bild. Ytterst märkligt, sade glada unge mannen i andra ändan. Tackade för hjälpen & lovade återkomma om problem uppkommer igen :)

För en stund sedan ringde en annan ung herreman & meddelade att de inte har hemtransport av paket ändå ut till Strandby. Paket? Vad har jag beställt med hemtransport? Visade sig fort att halarna jag beställt från T2H har hemtransport. Det förklarar den lite dyrare frakten. Bad honom lämna paketet på min pappas firma i centrum & tackade av honom.

Så idag väntar två paket mig, för skorna har också anlänt posten i Pargas!

Inga kommentarer: