fredag 21 oktober 2011

Spelförbud

Besökte läkare igår på nytt för min nacke då fysioterapeuten i förra veckan inte riktigt ville behandla den pga diffusa symptom. Efter besöket traskade jag raka vägen till röntgen & vår snälla röntgenskötare plåtade mig på direkten.

På eftermiddagen idag ryckte läkaren mig i ärmen & drog mig in på rummet. Jag hade sett fram emot två spel imorgon men pga förändringar i nackraden blir det inte så. Får inte utsätta mig för sådant som kan rubba nackens struktur ytterligare & förvärra symptomen. I nästa vecka blir det ev magnetröntgen.

Var även på hälsogranskning idag. Förutom fläskhänget på mage & bak så mår jag enligt blodproven rätt så hyffsat. Kolesterol- och sockerproven var utomordentligt fina. Något att glädjas åt denna dystra fredag.

Nackbesvären stoppar mig inte ifrån att åka med till Björneborg & skrika rösten av mig från bänken. Ej heller stoppar plågorna mig ifrån att fira vinsterna efter morgondagens matcher. Kanske det blir en bra lördag after all...

Inga kommentarer: