söndag 20 november 2011

Databeroende

Hjälp! Vår dotter är databeroende.
Får jag spela på datorn? Får jag, mamma? En liten stund, mamma?
Det surfas på Buu-klubben & Bolibompa. Klick, klick, klick...

Hur mycket sitter era barn vid datorn?
Jag är väldigt tudelad, å ena sidan tycker jag att det är helt okej iom att spelen på ovanstående sidor är väldigt snälla & många av dem oxå lärorika men var går gränsen? Det här dataspelandet går i perioder & just nu är hon väldigt ivrig & skulle helst spela dygnet runt... Suck!

Erkänner oxå att det är väldigt skönt då hon tyst sitter & spelar.
Som småbarnsföräldrar uppskattar vi ibland lite tystnad ;)

1 kommentar:

Jessica sa...

Ronja sitter i perioder vid datorn. Här är det "Annas länkburkar" och knattelänkarna som hon surfar på. Hon har blivit en hejare på att fatta datorn och klickar själv fram till allt. Jag tycker det är helt ok för dottern att sitta vid datorn. Just nu tycker hon inte det är så särskilt intressant men hon hade en period då hon ville spela varenda dag. Spelade ca 30 min varje dag i en vecka och så avtog intresset igen. Om jag märker att hon är trött ber jag henne sluta och hon slutar alltid också utan problem. Skulle det bli gnat så skulle jag kanske tänka annorlunda. Jag märker ju också att hon lär sig massor iom spelen.