söndag 27 november 2011

Jobb, spel & storm

Fredagen gick trots min nedstämdhet mycket bra. Fysioterapi gjorde susen & den lugnaste fredagsjouren på evigheter med trevlig kollega stillade mitt sinne.

Lördagens arbetspass flög fort förbi & plötsligt var klockan halv tre & jag satt med lagkompisen på väg mot Salo. En dryg halvtimme innan hade jag fått meddelande på facebook att vi vunnit första matchen 3-2! Någon sekund innan slutet klämde vi in ett mål. Helt jävla otroligt! Efter vår usla start på säsongen var även andra matchens vinst ofattbar. Har vår dåliga tur äntligen vänt? Är det faktiskt dax för oss att vinna? 11.12 har vi hemmaturnering med match kl 10 & 19 ifall ni vill komma & se om förtrollningen är bruten.

Genast efter matchen susade vi hem & hos min mamma väntade rödbetssalladen, sillen, skinkan, moroten & lördagskorven på mig. Hur kan julmat eller mat överlag vara så gott? Smakade förstås extra bra efter spel & vinst.

Idag vaknade man ju till värsta grådaskiga vädret & bestämde mig fort för att krypa ner under täcket tillbaka. Ville dessutom sova bort magknipet & illamåendet som kom på genast efter frukost. Ute blåste stormvindar. Efter en smäll märkte vi att en av våra tallar lutade farligt mycket, för att i nästa sekund falla ut över vägen.


Snyggt! Speciellt då man saknar fungerande motorsåg. Efter flera samtal & inga svar, fick jag tag i min tränare. Hade precis lagt på & klått om, då hon ringde upp & sa att hennes man kommer över & hjälper till. I ett nafs hade han tallen i bitar & på några minuter hade vi vägen fri. Härligt med hjälpsamma människor!

Inga kommentarer: