måndag 5 december 2011

Ändringar i planerna

Hade bokat in både tandskötare & rådgivning för Freja idag iom att jag hade ledigt. I förra veckan kom det brev hem att hennes tandgranskning är flyttad & i morse ringde hälsovårdaren & meddelade att läkaren är sjuk. Blir nytt försök om någon vecka.

Fysioterapeuten hade i alla fall möjlighet att knåda upp axlar & nacke på mig. Det var sista behandlingen (för den här gången...) & ärligt, så mår jag mycket bättre än för någon månad tillbaka. Nu hänger då allt på mig, dvs om jag orkar göra hemläxorna hon gett mig. Hittills tycker jag att jag utfört dem så gott som dagligen. Har en minutjumppa som ska utföras på jobb oxå. Nu behövs alla knep för att jag inte ska bli sjuk & spänd igen. Hoppas att mjukheten håller i sig!

Innan jag styr ferrarin mot Åbo hamn, för att ta Ville Viking-båten till Stockholm, så ska det för näst sista gången innan jul bli en timmes barnjumppa. Aaron får dock inte följa med, för han har inte sovit en blund idag. Tänker inte se på en trött & tvär 2-åring i en timme. Freja kanske oxå tycker det är skoj att få vara på tumis med mamma lite, födelsedagen till ära.

Trots att det säkert blir en tung dag imorgon, då vi med mamma ska strosa Stockholm runt i över 12 timmar, så ser jag fram emot att komma bort lite. Få sova förhoppningsvis flera timmar ostört. När vi bokade resan för någon månad sedan, så var syftet att shoppa julklappar men iom att de är så gott som fixade så är läget lite annorlunda. Känns väldigt skönt att åka dit utan en massa måsten, nu kan jag titta på precis allt & ingenting. Även om jag kommer hem tomhänt, så har jag haft en dag på tumis med min mamma.

Inga kommentarer: