onsdag 7 december 2011

Det var det

Fem dagar går fort, speciellt då man är ledig. Skulle sitta fint med några lediga dagar till men jobbet kallar imorgon. Nu är i alla fall flunsan så gott som bortblåst & jag känner, efter kvällens träning, att jag nog orkar spela två matcher i helgen. Förutsagt att formen inte svänger till det sämre.

Igår trotsade vi med mamma i alla fall det kalla vädret i Stockholm. Tog oss fram till fots i kylig vind på hala vägar. Njöt först av frukost på Scandic Malmen i Södermalm. Med kroppen laddad med energi tog oss mot affärerna. Blev en hel arbetsdag av shopping! Nu ska ni inte tro att jag kom hem med tonvis av kassar. Skrev ju tidigare att jag redan har det mesta införskaffat, så jag satsade på lite leksaker med svenskt snack åt barnen, fyndade kläder på rea, hittade fint julpynt, julpapper & annat som man inte får här hemma i Finland. Att få äta mat i lugn & ro, utan barn, är oxå uppskattat. Sådana här resor behövs för att ladda batterierna. Nu orkar man ta vardagen igen!

I fredag blir det julfest i form av bowling & mat med arbetskompisarna. Jag kunde egentligen ha lämnat bort ordet fest, för på lördag har jag arbetsdag. Söndagen kommer att gå i spelandets tecken. Vi har hemmaturnering med spel kl 10 & kl 19, ifall någon vill komma & titta. Om tillfrisknandet fortsätter i samma takt, så ska Freja & jag träffa Joel mellan matcherna (om honom kan ni läsa här).

Dryga två veckor till jul, hör ni! Längtar massor.

P.S. Tack Gunnar för maratonsamtalet idag. Fick mig på gott humör.

1 kommentar:

Anna sa...

Roligt att resan gick bra! Det är skönt att få ladda upp batterierna lite. Vardagen känns mycket lättare och det är skönt att "bara" vara hemma eller jobba efter lite egentid.