lördag 3 december 2011

Muffins & torrkaka

De som känner mig väl, vet att jag inte tycker om att stå i köket. Jag hatar att laga mat men har börjat tycka om att baka. Bakning är roligt speciellt då man lyckas med kex & kakor. Barnen var förstås tidigt i gång i morse & eftersom jag har mycket att göra inför kalaset imorgon, så släpade jag mig upp ur sängen & startade bageriet.

I S-kedjans månadstidning hittade jag ett recept på nöt-choklad muffins som jag bara var tvungen att pröva. Tills igår så ägde jag ingen muffinsform men den jag köpte igår visade ju sig vara riktigt bra. Fast jag tror nog att det var tack vare mig, som de blev så fina:

Muffinsen ska ännu toppas med chokladkräm men det tänker jag göra strax innan gästerna kommer imorgon.

Efter muffinsbaket vågade jag försöka på en torrkaka. I veckans MeNaiset-tidning fångade en kinuskitigerkaka min blick. För att vara min första torrkaka, så är jag rätt så nöjd:


Ikväll ska jag ännu fixa till en smörgårstårta. Har blandad alla röror redan & skurit upp brödet men innan jag kan fylla tårtan så behöver jag chilisås till ena röran. I tron att det fanns hemma, så lät jag bli att köpa en ny men tydligen hade den blivit dålig & Markus hade slängt den. Smörgåstårtan, med skink- & baconfyllning, hittar ni här. Det där med garnering kan jag då inte men kanske den är ätbar, oavsett hur den ser ut. Efter det återstår bara räkmuffins & smarta kakor men de tänker jag fixa imorgon tillsammans med Freja.

Inga kommentarer: