fredag 2 december 2011

Ledsen

Då man redan är trött & slut samt däckad pga flunssa så blir besvikelser kanske ännu större än vad de egentligen är. Jag var på gott humör när jag kom hem. Hade varit efter Aarons 1-års foton (jo, det var på tiden...) & handlat hela bilen full till Frejas 4-års kalas på söndag. Ett samtal fick allt att rämna. Blev ledsen & besviken över att folk uteblir från Frejas kalas, faktiskt lite arg oxå. Arg för att vuxna människor gör en liten fröken besviken. Efter det brast det. En sak utlöser en annan. Gömde mig under täcket i hopp om sömn men ännu ligger jag här. Funderar över hur vi ska klara nästa vecka, nästa månad med de få euron som finns. Undrar när & om Markus ska få jobb.

Freja kom för att säga god natt & frågade: Mamma, varför har du en tår där? För att mamma är ledsen, svarade jag. Tog inte länge innan hon kom med två kramdjur, önskade mig god natt & gav mig en stor puss.

Ska dra täcket tillbaka över huvudet nu & hoppas att när jag vaknar imorgon, så har allt ordnat sig men det vet jag ju att det inte har, ännu i alla fall...

2 kommentarer:

Jessica sa...

Nämen vad lessamt o läsa. Förstår din situation. Vad är Markus utbildad till, om man råkar höra om någå lediga jobb. Grattis till 4-åringen, kalaset blir säkert super ändå!

skärgårdsliv sa...

Kämpa på Johanna!