tisdag 31 januari 2012

Nära kofångaren

Vad var det, frågade Freja från baksätet då jag plötsligt tvärnitade. Ett rådjur, svarade jag lugnt trots att hjärtat slog extra volter. Ser ju djur så gott som varje dag på väg till & från malmen. Har varit nära att krocka flera gånger tidigare men ikväll trodde jag faktiskt att vi skulle ta rådjuret med oss. Men rådjuret & även vi hade extrem tur då vinterdäcken greppade bra.

Nu sover barnen. Allt förutom mellanmålet är packat. Väskorna står färdigt radade vid ytterdörren för att smidigt flyttas över i bilen imorgon bitti. Otroliga mängder grejer man behöver med för två nätter hemifrån. Borde kanske krypa ner under täcket nu så att jag hinner sova någon timme innan den tidigare väckningen.

Orsaken till den sena kvällen idag är att jag var tillsammans med syster yster & kolla på Kulturnämndens ungdomsshow Show 006. En fin show med många duktiga ungdomar & glad musik som jag kan rekommendera åt alla. Synd dock att biljetterna är slutsålda...

Nu mot sängen & värmen under duntäcket.

Inga kommentarer: