måndag 30 januari 2012

På väg mot ljusare tider

Efter nästan tre år i skogen, efter tre vintrar i total mörker så har jag vant mig. Första vintern vågade jag knappt ta mig utomhus då det var mörkt. Var helt säker på att något djur, då främst varg eller björn skulle anfalla. Nu kan jag lugnt traska, rent av njuta av mörkret, tystnaden & speciellt månskenet som ikväll vackert lyste upp snötäcket. Märkte knappt kölden.

Idag började igen en ny tid för oss. Efter ett drygt halvt år av oro över våra lån & obetalda räkningar så kan vi igen pusta ut. Även om framtiden i det här skedet är oviss så kan vi åter le igen. Markus har börjat sitt nya jobb på Paroc, den här gången på panelsidan. Det kommer att betyda jobb både dag, kväll & natt men pusslar mer än gärna med mina & hans arbetstider än återgår till den tuffa vardag vi haft till idag. Äntligen har Markus också lönedag snart! Vilken otrolig lättnad.

Vi hade planerat åka hela familjen över till Åland för att umgås med kompisar & släkt men på onsdag blir Markus så klart på fastlandet. Blir barnen & jag som får åka över för lite kalas, Mariebad, Ville Viking, mumintroll, etc. Ska bli roligt att komma bort lite, kanske skönt också för Markus att få vara för sig själv någon gång.

Får väl tro & hoppas nu att det här var vändningen. Mot ljusare tider.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till kåbben!

PÅ STRANDBYUDD sa...

Thänx! Det var alldeles för länge sen senast. Kommer dock att bli många besök på kobben i vår med tjejträff i april & redskapstävlingar i maj :D

skärgårdsliv sa...

vad roligt att allt löser sig, på ett eller annat vis brukar det göra det! :)

Jessica sa...

Du låter så positiv. Hoppas att vardagen skall bli lättare för er! Fint att han fått nytt jobb.

Anna sa...

Grattis till Markus! Vad roliga nyheter för er alla! Och trevlig resa.