torsdag 26 januari 2012

Reklamation

Aarons nya vinterstövlar hittade fram & till min förvåning så passade de hans fot perfekt. Stövlarna var härliga, fjäderlätta & varma.

Men på måndag morgon märkte jag att botten på den ena kängan hade börjat flaga. Kängan verkade vara laminerad med en plastyta & vid hälen hade ytan börjat bubbla. Tog några foton & kontaktade Brandos kundservice per e-post. Inga bekymmer svarade de, utan det är bara att skicka skorna tillbaka. De lovade titta på skorna & bara reklamationsansvariga godkänt reklamationen skickar de nya skor. Visst, det låter enkelt men vad göra när pojken inga andra vinterskor har? Ska stackaren vara tvungen att gå omkring i vanliga gummistövlar i kylan?


Så jag gav mig inte. Ringde upp & frågade ifall jag kunde skicka foton på skorna istället. Tänkte ifall de på reklamationssidan kunde titta på dem & på det sättet snabba på bytet. Faktiskt, det kom e-post följande dag där damen skriver: Reklamationen är godkänd, det är frågan om ett tillverkningsfel. Nya skor är på väg. Ni kan returnera de felaktiga skorna så fort de nya anlänt.

Stort tack till Brandos igen en gång för god svenskspråkig kundservice!

Inga kommentarer: