måndag 26 mars 2012

Veckorna bara flyger förbi

Hinner knappt med själv. Nu har vi snart april. Har planerat ladda upp en hel del bilder men det har bara inte blivit av. Magsjukan som kom på besök i förra veckan drog bara ner en av oss. Var helt hundra på att någon annan av oss också skulle drabbas men bra så här. Aaron fick lite lös mage & jag kände mig inte heller riktigt i skick. I samma stund Freja började kasta upp, slutade jag äta. Äter man inget så är risken mindre att man får de otäcka virusen i sig.

I veckan ska jag umgås med en EKG-maskin. I 24 timmar ska min hjärtverksamhet registreras & då hoppas jag att den maskinen fångar nånting som kan förklara mina hjärtklappningar, helst av godartat slag. Senare i vår blir det ännu ultraljud av hjärtat & besök hos kardiolog. Hade lite känningar i helgen igen men av så lindrig variant att jag fick tag i sömnen.

Räknar ner de sista arbetsdagarna innan min två veckor långa semester som börjar på måndag. Markus råkar gå av sina nattpass i helgen, så vi har passligt ledigt tillsammans i nästa vecka. Men innan dess så ska jag tillbringa veckan ensam med barnen då han jobbar kväll. Tråkigt att hans kvällspass slutar först kl 23, då ligger vi ju nog nästan alla med huvudet på dynan redan.

Fick lite tråkiga nyheter i veckan också då vår tränare meddelade att hon tänker sluta. Jag förstår henne men det känns ändå vedmodigt att byta för jag har varit nöjd med det vi haft. Ny tränare finns redan på lut, så får se vad vi tycker om honom. Tack i alla fall för de här åren, det har varit super! Själv har jag bestämt att inte ge upp ännu trots att hjärta spökar, utan jag kommer att fortsätta så länge kroppen håller.

Freja lyckades ge mig hål i läppen & fläskläpp, då hon tog ett skutt emot mig, så ska ta ispåsen & bänka mig i soffan en stund. Dessutom satte jag på tvättmaskinen allt för sent, så blir att sitta uppe & vänta på den också...

Inga kommentarer: