torsdag 12 april 2012

Mammaträff

Jag tillhörde inte egentligen den här mammagruppen från början men jag hängde med de här mammorna fort efter Frejas födelse. Det är jag tacksam över idag för vi har träffats en gång i månaden ända sedan dess. Träffarna ordnas vi turvis hos varandra i form av knytkalas. I början pratade vi alltid om babyträffar men fort blev våra bebisar stora & vi övergick till mammaträffar. Gruppen består av sex mammor & från början sex barn, som nu har ökat till nio (hoppas jag räknade rätt nu...). I tisdags hade vi träff här ute i Strandby & det var lika roligt & bullrigt som alltid.

I höstas fick vår grupp dystra nyheter då man hittade en hjärntumör hos Joel. Våra träffar har under hösten & vintern kanske varit lite annorlunda än tidigare, inte kanske direkt för barnen men nog för oss mammor. Vi har saknat Joel & hans mamma enormt. Joel mår efter omständigheter rätt så bra. Freja, Aaron & jag träffade honom senast idag. Tillbringade två timmar på deras gård då barnen hann med kurragömma, fotboll & sandlådslekar.

Tänker glädja er läsare med bilder från tidigare besök hos Joel:

 I december kom vi med julhälsningar åt både Carina & Joel.
Då var Joel mitt uppe i cellgiftsbehandlingar, så vi träffades utomhus med en liten picknick på deras veranda.


För någon vecka sedan tog jag de här ljuvliga bilderna på barnen då Ditte slängde snö på dem.

Följande träff är faktiskt planerad hos Carina & Joel & jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kommer att kunna genomföra den men innan den träffen har Freja planerat in en lekträff till med Joel.
 

Inga kommentarer: