onsdag 27 juni 2012

Nytt vrålåk

Jag gjorde det igen. Sålde en vagn för att köpa en ny men det här blir nog den sista. Jag lovar. Aarons gamla vagn, en Teutonia Timmy med en massa tillbehör, postade jag iväg till Helsingfors i förra veckan. Den sålde jag ju på no time på Huuto. Några dagar senare ropade jag in en så gott som ny, svart Brio Spin & idag har vi rullat omkring i byn, för att konstatera att den trots svivelhjul rör sig väldigt bra på sandväg. Me like!
Verkar annars vara ett bra smultronår i år för det lyser rött i alla diken här. Vi plockade i oss sjukt mycket smultron på vår lilla utfärd till Koupo beach idag. Ska försöka ta något uppsamlingskärl med mig nästa gång vi begär oss iväg.

Eftersom det endast återstår två arbetsdagar innan min semester så har min knopp & kropp redan övergått i nånting som kallas semester-mode. Inte klädmode utan mode, ett sinnestillstånd då hjärnan redan kopplat bort allt vad arbete heter, man går omkring & ler konstant & berättar åt alla (speciellt åt dem som har semester i augusti) att man snart går på ledigt. Jag är så färdig att bara bli hemma. Vi har absolut inga planer som resor eller dylikt, räknar inte med några lekträffar på veckan, utan vi kommer att ta dagen som den kommer. Känner vi för att åka nånstans, så är det ju bara att kasta sig i bilen & rulla iväg.

Nu börjar jag nog tro på vad min syster skrev i en kommentar på facebook, att jag inte är riktigt klok vad gäller min nya motionsform. Tog nämligen en extra runda idag utöver programmet. Det ni!
 

Inga kommentarer: