måndag 25 juni 2012

Vad hände

Jag ska berätta hur det hela gick till då Aaron lyckades få tag i Markus blodtrycksmediciner men inte idag. Aaron mår bra & ännu idag är det oklart om han verkligen svalde en tablett eller inte. Markus mår dåligt pga att det var hans mediciner & vi känner både ilska & skam över det som hänt. Slutet gott, allting gott. Det är huvudsaken.

Förutom vår nattliga båtfärd, den två timmar långa ambulansturen till Åbo & övernattningen på ÅUCS, så har vi haft en mycket trevlig helg på Borgs stuga i Korpo. Bättre uppassning, bättre mat & bättre sällskap kan man inte få. Igår kväll kunde vi redan skratta åt allt som hände under lördags natten.

Nu återstår fyra arbetsdagar innan min fyra veckor långa semester tar fart. Hoppas att vädret svänger en aning, önskar att barnen & jag ska få tillbringa fina dagar på stranden tillsammans. Markus har ju redan haft sina semesterdagar & jag tror att han kommer att tillbringa de lediga dagar på stege vid husväggen.

Löpträningen då? Har två veckor bakom mig med löpträning tre ggr i veckan & idag sparkade jag i gång min tredje vecka med att springa & gå i 54 minuter ( 50 min löpning, 4 min rask gång). Samlade på mig över 6.5 km vilket är dubbelt mera än vad jag presterat tidigare. Idag kändes det tungt både psykiskt & fysiskt men det är kanske inte så konstigt med tanke på att man firat midsommar i helgen. Pga tokiga arbetspass så har planerat in min nästa löparrunda på fredag men kanske jag tar en kort extra tur imorgon.
 

Inga kommentarer: