torsdag 2 augusti 2012

Dagisstart

Barnen har varit två dagar på Knattebo nu & de har bara fått beröm av tanterna, vilket ju är helt super men då man är duktig på dagarna så orkar man kanske inte på samma vis på kvällen. Bägge barn har varit väldigt trötta & gnälliga men de menar båda att det är väldigt roligt på Knattebo & vi får hoppas att det fortsätter så.

Redan igår kväll var Aaron väldigt ledsen vid läggdags & idag ville han på inga vis lugna sig utan vår närvaro. Hans beteende handlade inte alls om att bråka utan han var helt klart olycklig & fundersam, mycket fundersam... Vi diskuterade dagen som varit, vad han hade gjort, hur duktig han varit & om morgondagen samt kommande dagar framöver då mamma & pappa måste jobba. Pratade om gamla dagtanten & med darrande nedre läpp viskar han att han saknar henne.

Vår lilla goa Aaron. Skriver det här inlägget med tårar i ögonen för det skar till i mitt hjärta att se honom så ledsen. Mammas lilla baby som snart fyller 3 år. Idag funderade en av tanterna på Knattebo ifall jag tycker det är jobbigt att lämna barnen på dagis & jag svarade att nej. Efter kvällens pratstund med Aaron, så tar jag tillbaka det för det kommer att kännas tungt att lämna honom där imorgon även om jag vet att han har det bra eller det hoppas jag ju att han har.

Nu gäller det bara att orka trösta & prata med barnen. Det här är en naturlig reaktion på nytt ställe & nya människor. Jag vet att det är en fas, som förhoppningsvis snabbt blåser förbi.

Inga kommentarer: