torsdag 9 augusti 2012

En vecka senare

Barnen har nu hunnit vara 5 dagar på nya dagiset & bättre går det hela tiden. Aaron gråter inte längre om kvällarna men önskar varje morgon att Markus eller jag skulle stanna med honom på dagis. Freja däremot har så mycket kompisar att hon blir riktigt vimsig & inte vet vem hon ska leka med!

Det önskades feed back om namnlapparna som jag strukit på kläderna. En lapp har lossnat, men det var från ett par kalsonger som jag vet att jag inte fick fixat ordentligt. Har redan tvättat flera andra plagg & lapparna sitter kvar. Många plagg har jag nog använt textilpennan på men nog blir det ju så mycket finare med namnlapparna.

Fyra lediga dagar framför mig & en av dem ska jag tillbringa med glada väninnor i Esbo. Det är nämligen dags för tjejträff igen! Eftersom Markus jobbar så kommer jag att köra hem i något skede under natten men tror det blir riktigt bra även så. Fortfarande funderar jag på övernattning men det förutsätter barnvakt & en hel del arrangemang så har lagt det lite på is, Mycket hinner ändra ännu...

Innebandyn sparkade i gång i helgen men pga jobb kunde jag inte delta i söndagens träning, så gårdagens träning blev första för mig. Vill bara berätta att sommarens löpträning inte var helt förgäves men orkade förvånansvärt bra hela träningen igenom. Lite rostig känsla med klubban men snart ska väl skotten gå dit jag önskar. Vi har som tur långt kvar till öppningsspelen i mitten på oktober.

Inga kommentarer: