onsdag 15 augusti 2012

Mot- & medvind

Idag fick Markus beskedet att han inte får fortsätta på fabriken. Om drygt två veckor är han då ledig igen. Men den här gången hänger vi inte läpp, inte än i alla fall. Nu har han nämligen möjlighet att få pröva på nånting bekant & nånting han länge velat göra. Kommer att återkomma till det, bara allt är klappat & klart.

Någon som också haft det lite motigt är Aaron. När jag hämtade barnen från Knattebo idag så började Aaron plötsligt gråta. Jag frågade tanterna om det hänt nånting under dagen men han hade varit snäll, ätit bra & sovit en stund. Men så där är det väl när man är så duktig hela dagen. Bara mamma finns inom räckhåll igen så brister det. Fortfarande hävdar han att det är roligt på Knattebo & han blir gärna där på morgnarna så tids nog så blir det säkert bättre.

Jag däremot tänker ta några extra arbetspass på bäddavdelningen. Aldrig fel med lite extra slantar så inkommande lördag har jag en kvällstur & nästa fredag tänker jag hjälpa till vid ett morgonpass. Avdelningsskötaren hade ännu mera turer att bjuda ut men eftersom jag inte vet hur Markus vardag kommer att se ut, så kunde jag inget lova i det här skedet.

Inga kommentarer: