fredag 12 oktober 2012

Tantvarning

Har tre ljuvliga dagar bakom med mycket utetid i härligt höstväder. Jag har fått undan plockat lite vedhögar, radat överlopps bräden på hög, krattat lite löv & dragit in frisk luft i mina annars så dammiga lungor.


Njuter för stunden. Barnen var helt hemska igår. De var både högt & lågt, försökte ta livet av varandra & sig själva men nu sitter de snällt i Aarons rums & bygger med Duplo tillsammans. Snart har en timme gått utan bråk. Gäller att komma ihåg det här när helvetet brakar löst om en stund.

Hade väckning klockan 6 idag & den här gången var det inte jobbet som kallade utan kvart i 7 så skulle jag infinna mig i Folkhälsan huset för 45 min vattengymnastik. Med dimmiga ögon körde jag mot malmen mot vad som kom att bli en bra start på dagen. Ser fram emot de 9 gånger vi har kvar! Kör vi samma övningar varje gång så är min mage förhoppningsvis synbart plattare i december.


Tog kontakt med en bekant som säljer Tupperware-produkter i förrgår då jag plötsligt fick dille på att fixa om allt i våra skåp. Hon hade tid att ta emot mig redan igår så jag åkte förstås dit, gick igenom alla hennes lådor & fann dessa:


Kom hem med en hel IKEA-kasse fylld med burkar av alla de slag & efter någon timme hade jag överfört så gott som varje kartong med mjöl, pasta, flingor osv i en plastbytta. Se så glatt & färggrant det blev:



Har ju nog en hel del med Tupperware-produkter från tidigare & har varit väldigt nöjd med dem. Från att ha varit tyst om mitt tycke för Tupperware så meddelar jag härmed att jag är ett stort fan. Är det här något närmare 40-syndrom eventuellt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kuinka paljon maksoit tuosta satsista :) ?

PÅ STRANDBYUDD sa...

Exakt vad jag betalat för alla pytsar stannar mellan försäljaren & mig men det var inte frågan om så hemska summor för ju mera man köper, desto mera rabatt kommer det. Dessutom var många av prylarna utgående dvs rea-produkter.

PÅ STRANDBYUDD sa...

Vem frågar annars?