måndag 5 november 2012

En ledig måndag


Trots att jag får lite mindre klirr i kassan så känns valet att fortsätta jobba deltid helt rätt. De här extra stunderna man får med barnen är guld värda. När man i kampen mot strykberget tittar ut, ser barnen slita med en pulka på berg, måste rusa efter kameran för att föreviga det som pågår ute på gården en grå novemberdag. För att inte tala om diskussioner kring familj & barn, då Freja konstaterar att Markus & jag pga ålderdom troligtvis tagit steget ner i graven när hon får barn. I samma diskussion bekräftar hon att Markus & jag är unga ännu men att mommo, hon är gammal hon!


Trots att barnen bråkar en hel del, speciellt på morgnarna då mamma & pappa vill sova, så kan de oxå sitta långa stunder & pyssla på med sitt, många gånger på varsitt håll. Som idag, Freja började pynta Dermosil-lådan med sina bilder medan Aaron plockade med "pärlorna".


Igår beställde jag en hel del julklappar från Smartphoto då de hade -40% på hela beställningen. Idag fortsatte vi på jultemat genom att lyssna på julmusik. Beror det på barnen att jag redan önskar julen vore här eller är det nånting som kommer med åldern?


1 kommentar:

Anna sa...

Det är så härligt med hemmatid med barnet/barnen! Jag är övertygad om att de är dem "tråkiga" hemmadagarna med förälrdarna/en förälder som barnet sen senare i livet minns som de allra lyckligaste. Även om det ibland ingår bråk och bus. :) Det är guld värt.