söndag 13 januari 2013

Sjukstuga

Hade sett fram emot en helg fylld med skridskoåkande, korvgrillning, lek & stoj men alltid blir det inte som man tänkt sig. Skämtade redan med mamma i veckan, att hon fyllt vårt helg med program då hon hamnade in på sjukhus i veckan med inflammerad gallblåsa, men vi kunde inte ens besöka henne eller hämta henne igår då Aaron natten mot lördag började tömma sig rejält genom att spy som en tok med 20 minuters mellanrum i flera timmar. Aldrig varit med om liknande. De sista bobborna tog han kål med en hög febertopp på över 39 grader igår kväll. Nu går resten & väntar på om de ev har samma sak framför sig.

Bra början på året alltså. Håller dessutom på att hosta lungorna aviga pga okänd orsak som förhoppningsvis ska få sin förklaring bara blodprovssvaren kommit. Freja har hostat sedan veckor innan jul & nästan på dagen började Aaron & jag oxå harkla. Har själv börjat en antibiotikakur som med min tur inte ens biter men vad gör man inte för att få luft igen. Vi har dessutom två innebandyturneringar på kommande veckosluten som följer & jag vill vara i skick till bägge. Känner mig absolut inte friskare ännu, snarare tvärtom, så får se hur det blir med spelen om en vecka. Låter som om jag rökt hela mitt liv & när hostattackerna kommer så får jag inte slut på dem.

Blev ingen skridskoåkning idag, hittade inte krafter för sådant men bara Markus fått fart på elden, så blir det korvgrillning.

Har annars funnit tycke i Stiftelsen, märker att jag lyssnar för lite på radio då bra musik går mig förbi. För visst är den här låten helt super:



Dessutom måste jag i veckan åka & kolla på The Impossible, bara måste. Tänk att man väljer att titta på en film som kommer att innebära tårar i mängder & ev hela filmen igenom. Snyft...

Edit: Det blev aldrig någon korvgrillning för Markus fick ingen brasa till stånd.

Inga kommentarer: