tisdag 26 februari 2013

Blond

En helt otrolig dag bakom då man fick se mycket hår, ta del av färgningsteori & få håret tvättat på en toalett för invalider. Är så otroligt glad över att jag fick ställa upp som modell åt Trixie & är väldigt nöjd över slutresultatet:


Kursdragarna var väldigt ivriga över en hårmodell utan färg & valde att pröva färga mitt hår ljusare med maximal tid för att se hur det blir & se ut. De talade språk jag inte riktigt förstod (färgkoder & -nyanser) men ljust blev det & även de var fascinerade över slutresultat som de tyckte var super dvs naturligt blond.

Men nu vet jag vad för färg som gäller nästa gång! Jag vet också att man få det mest slitna, färgade hår att se snyggt ut, om man vet vilka produkter man ska använda. Den mest fula ankunge blev även idag en vacker svan.

1 kommentar:

Starkismor sa...

Jag vill också va modell. Jag är också helt naturell - men kanske int blond...