söndag 24 februari 2013

Mera skidning

När solen skiner från en klarblå himmel så måste man gå ut & eftersom marken är täckt av det vita, så blev det att skida idag igen men den här gången tog jag Aaron med mig ut på åkern.


Aaron är mycket bättre på att skida än Freja var i samma ålder. Han konstaterade flera gånger på vägen att vi kommit långt bort hemifrån. Upp kommer han ännu inte utan hjälp så kan inte släppa iväg honom ensam i spåret. Freja däremot skidade hela "banan" ensam runt idag igen. Jag föll inte en endaste gång, berättade hon stolt. Eftersom hastigheten är rätt så nära noll när man skidar med barnen, så tog jag en lite längre runda ensam då de inte ville skida mera.


Snöskoterspåret som plastbror & barnen fixade igår funkade bra som skidspår & jag kunde staka fram i betydligt raskare takt än tidigare. Finns heller inget ljuvligare än den varma vårsolen. Trots minusgraderna kändes det som vår i luften & jag hoppas att lite färg fastnade i mitt vinterbleka ansikte.

Inga kommentarer: