lördag 27 april 2013

Eftersom så många frågat

Flera har varit nyfikna på vilket springprogram jag tränar efter. Det är ju inte precis någon hemlighet & sidan är ju öppen för alla. Googlade runt lite i förra veckan & hittade tre program på Maxims sidor (ni hittar dem under treenivinkit). Valde att köra halvmaratonprogrammet eftersom jag gjorde ett 10 km:s ifjol. Det är väldigt lättsamt i början med korta intervallträningar för att sen, såsom i alla andra program jag tittat på, bli tuffare på slutet. Meningen är väl kanske att man inte ska tappa lusten i början. Inte så skoj att fortsätta om man nästan kollapsar första veckan. Orsaken till att jag startade nu är att takten passligt stiger tills vi slutar innebandysäsongen. Behöver annan träningsform för att hålla motionen uppe, utan schema blir det ingenting. Programmet kommer dessutom att sluta passligt när min semester börjar. Under semestern blir det nog att satsa all tid på familjen men med lite springturer när & om det finns tid. Inga måsten då.

Inga kommentarer: