torsdag 9 maj 2013

Burgare brunch

Hälsans kök har överraskat mig igen!
Idag fixade jag till hamburgare med Hälsans kök ovo-vegetariska burgare & tusan vad goda de var.


Alla Hälsans kök produkter hittas i frysdisken. Tinade upp biffarna innan jag slängde dem på grillen & troligtvis är de förgrillade eftersom det fanns färdiga ränder på dem.


Värmde också upp passande hamburgerbröd & fyllde det med sallad, majonnäs & ketchup.



Provsmakade bara biffen innan jag la den mellan bröden & den smakade precis som en vanlig malet köttbiff. Reagerade på den salta smaken & det varnas oxå på förpackningen att produkten är extra saltig. Annars tycker jag biffen är rätt så hälsosam, om man tittar på näringsinnehållet nedan:


Biffarna får i alla fall helt klart godkänt, även resten av familjen åt med god aptit. Priset på burgarna är detsamma som på korvarna men för fyra stycken stora biffar är jag nog beredd att betala det begärda.


Precis som det stod på förpackningen var burgarna faktiskt överraskande goda. MUMS!

Inga kommentarer: