lördag 11 maj 2013

Räfs & shopping

Fick ett il på fredag eftermiddag & var tvungen att åka till Skanssi. Det händer ibland att kroppen bara skriker om att få åka bort hemifrån en stund & då gäller det nog att fort komma ur huset. Finns risk att någon tar skada annars.

Fick lite slantar av pappa min till födelsedagen & bestämde redan på kalaset att jag ska ha nya träningskläder.


Kappahl hade -25 % på ett köp så tittade in där först & hittade ett par ljuvliga jeans som passade min breda rumppa & tomma plånbok. Blev dessutom helt eld & lågor när jag kom in i ett par i storlek 42. Jag menar, när har det hänt senast?


Ett måste när jägarna ofta är i knutarna är granna plagg. Finns alltid en risk att de tar fel på mig & en dräktig älgkossa, så gäller att vara rätt klädd. Har en röd mössa men tyckte absolut att ett par skrikande rosa shorts passar i sommar. Synd att var lite för kallt för kort idag, annars hade jag kört in dem ikväll.


Istället skenade jag iväg i mina nya tights & blus som jag köpte på Stadium. Funkade hur bra som helst. Trots sviter efter en dryg vecka i flunssa så kändes löpandet riktigt okej. Kanske jag vågar mig ut på en runda till innan morsdagsmiddagen imorgon.

Idag har vi varit ute precis hela dagen. Temperaturen steg till trevlig nivå mitt på dagen & man kunde i ett skede även röra sig i kortärmat. Vår gård har tidigare tyvärr varit angripen av kalla vindar men idag var fläkten varm & skön.


Jag krattade ihop alla högar jag fick till i förra veckan. Samlade oxå en del kvistar & annat som skräpade. Småningom börjar gården se ut som nånting & nu kommer jag också lätt fram med röjsågen. Blir säkert aktuellt med lite klipp i början på nästa vecka. Regnet som kom har verkligen satt fart på gräsväxten.




Hittade lite arbete åt Markus oxå i skogen när jag städade, så det blev lite vedklyvning i kvällssolen som avslutning på dagen.

Inga kommentarer: