fredag 7 juni 2013

Så nära

Nu är det nära, så nära ett lägre tiotal. Det handlar om ca ett halvt kg. Börjar nästan bli lite besatt av att väga mig & blir så besviken när första siffran är en åtta. Tålamod, tålamod...


Enligt BMI så återstår ännu 9.5 kg tills jag når en normal vikt. Idag känns det absolut inte som en omöjlighet mera, jag kommer att greja det här men måste komma ihåg att fortsätta i långsam takt.

Fick en släng av någon flunssa igen förra helgen som gjort att jag inte kunnat fullfölja mitt springprogram men får ta nya tag bara symptomen blåst förbi. Igår tog jag en lång promenad med stavarna som kompensation för allt jag förlorat under veckan. Försöker hela tiden påminna mig själv att motionen endast är en liten del av viktminskningen, utan mera ger välbefinnande & ork att fortsätta kämpa. Allt hänger på det man sväljer.

Fick annars de slutliga siffrorna från vår viktkontrollskurs av hälsovårdaren igår. Under 10 veckor gick vi tillsammans ner otroliga 37.3 kg! Ska bli spännande & se vad det visar i höst.

Inga kommentarer: