fredag 14 juni 2013

Segt

Hur svårt kan det vara att komma under 80 kg? Den senaste veckan har gått trögt. Jag har tränat som tidigare, ätit precis som veckan innan men ändå har vikten stannat upp. Verkar vara någonting magiskt med nya tiotal.

Har lagt i en växel till nu för att ytterligare hålla lite kontroll över vad som går in. Laddade nämligen ner en app i veckan som möjliggör räknande av kalorier. Jo, jag tycker själv att det gått lite för långt & vill poängtera att jag äter precis som förr men vill med hjälp av appen få reda på hur mycket kalorier jag får i mig & på det sättet på fast de största missarna jag gör. Under de tre dagar som gått så har jag inte en gång (otroligt nog) kommit över min tillåtna kalorimängd, så ganska mycket får man stoppa i sig.

Appen är enkel att använda & innehåller en hel del livsmedel som finns på marknaden. Några produkter har jag själv knackat in. Programmet består alltså av en mat-, tränings- & viktdagbok samt en översikt över förbrukade & förtärda kalorier. Återstår att se om appen kan hjälpa mig med de sista hundra grammen. Tydligen är det segt fläsk jag bär på.

Inga kommentarer: