fredag 14 juni 2013

Övningscampar

I måndag ska Freja på sitt första läger någonsin. Det blir församlingens barnläger på Koupo tillsammans med tre flickkompisar från Knattebo. Kommer att vara fyra spända barn som möts upp på måndag kl 13. Får se om natten slutar i tältet eller inomhus.

Har lånat tält av bekant & eftersom det är länge sedan jag satt upp ett tält, så tyckte jag det var bäst att bekanta sig med det lite. Idag är det inte bästa campingvädret så jag slängde upp tältet i vårt vardagsrum istället. Tusan vad stort det är!


Freja (som är hemma med mig idag pga feber & hosta) blev överförtjust över mammas tokiga idé & får se om det blir provkörning i natt redan, kanske hon får Aaron med lurad.

Tältet kommer i alla fall att räcka mera än väl åt fyra töser & alla delar verkar finnas till hands så på måndag gäller det. En delorsak till att jag la upp det idag är att jag alltid brukar skratta åt dem som inte får upp sina tält & jag tänker inte vara en av de tafatta på måndag (en liten vink till de föräldrar vars barn ska på läger i sommar).

Inga kommentarer: