fredag 26 juli 2013

Tillbakablick

Imorgon blir det bröllop. Ska bli roligt att få träffa bekanta men också en hel del nya ansikten. Lite i sista minuten började jag jaga efter bilder på bruden till en gåva som hon ska få & jag ler fortfarande. Har alltid tyckt om att fota & det finns minsann bilder från säkert alla tillfällen som dop, bröllop, kräftskivor & andra fester. Hoppas inte någon stryper mig efter det här, mailade nämligen nyss en hög med bilder åt främman.

Det märkliga är att fotograferandet har minskat när digitalkameran kom. Beror det på att man inte är lika ivrig mera eller att charmen med att veta slutresultatet först när man framkallat bilderna, har försvunnit? Iom att jag skaffade ny telefon med vass kamera så har knäppandet ökat igen men i helgen kommer jag nog att ta min systemkamera med & ska oxå försöka se till att använda den.

Kontrasten mellan att vara barnfri mot vardagen idag är nog enorm. I mina album finns endast bilder från fest, på fest, på fest. Bilder på den ena fullare än den andra. Foton på olika pojkar/män som vi fångade i baren. Bilder jag aldrig kan visa åt någon, än mindre lägga ut på nätet. De som man skäms över men ändå är glad över att man knäppte. Men 99 % av fotona gör mig glad, nästan gråtmild & imorgon ska jag få uppleva en del av det liv jag levde för 10 år sedan - barnfri & berusad.

Jag vet att den här dagen kommer att komma igen när barnen är så stora att de inte behöver oss mera. Då ska jag återinföra våra resor till Åland, skivorna på Alagrund, campingresorna, osv. Då ska jag bli ung igen.

Inga kommentarer: