fredag 26 juli 2013

Lättare

Vågen visade - 9.7 kg idag. Är nu en bit under 80 kg & därmed oxå lättare än Markus. Har i smyg haft det som delmål dvs att väga mindre än honom. Markus har nog varit medveten om det men trodde kanske inte att den dagen skulle komma emot. Nu har jag bara 7 kg kvar till normalt BMI. Nu tusan ska jag fixa det här!

Appen, med vars hjälp jag räknar kalorier, har varit till stort stöd. Poängterar igen en gång att jag äter ordentligt, det kan Markus intyga. Har inte ändrat så mycket på vad jag stoppar i mig utan hur mycket. Äter fortfarande godis & chips men en bråkdel av det jag svalde tidigare. Väger upp mycket av det jag äter så att jag får exakta kaloriantal men inte lika mycket som tidigare. Med tiden lär man ögat väga maten. Använder fortfarande Oivariini på smörgåsen, jag dricker lättmjölk & unnar mig ofta choklad.

Gäller bara att fortsätta som hittills, orka kämpa emot när kroppen ropar efter godsaker & hitta viljan att några gånger i veckan dra tossorna på & springa några kilometer. Så enkelt är det.