tisdag 1 oktober 2013

Andra dagen nästan till ända

Sov som en stock hela natten. Min rumskamrat, som igår meddelade att hon snarkar, hörde jag inte ett knyst av. Vaknade inte heller av att tanterna i grannrummet fixade sig i morse. Det är tydligen viktigt att sminka sig & platta lockarna inför en dag med bl.a. vattengymnastik.

Hastigt rev jag kläderna på mig kl 7 & traskade med trötta steg mot frukostbordet. Frukost är det jag kämpar mest med. Har svårt att få ner nånting 10 minuter efter att jag vaknat men vet att jag måste äta nånting för att orka med mitt program.

Dagsprogrammet började med morgonjumppa i stora salen med flera andra grupper. Trots att jag inte direkt är förtjust i hopp, skutt & armviftande så kändes det som enda rätta för min morgontrötta hjärna & kropp. Efter morgonjumppan lyssnade vi på en bra föreläsning om stress varefter följde mera motion, den här gången i baddräkt.

Våt i håret & hungrig undersöktes jag av fysioterapeut i ca 40 minuter. Hon gick igenom hela min kropp, på jakt efter konstigheter & hittade förstås små skavanker men överlag är jag ju i skick. Mitt jobb skiljer ju sig en hel del från de andra skötarnas jobb iom att jag tillbringar största delen av arbetsdagen sittande vid dator.

----------

Blev en liten paus i skrivandet när jag plötsligt märkte att klockan var dags för kvällens extra vattengymnastikpass. I bassängen ordnas även aktivitet för utomstående, så flera från gruppen passade på att sträcka på sig lite efter dagens hårda pass.

Efter eftermiddagens föreläsning, som också tangerade stress, hann jag plocka en geocach vid kyrkan. I Kankaanpää finns en massa geocachar & ska försöka hinna med flera under våra vistelser här. Hann passligt tillbaka till eftermiddagens cirkelträning som gick av stapeln ute på bakgården. Roligt men tufft. Undrar om de testar vad vi går för, för både vattenjumppan & cirkeln var tuffa. För dem som inte gjort ett skvatt i motionsväg innan det här, så gnällde nog en hel del & ursäkterna avlöste varandra. Trodde man inte kunde delta i ASLAK ifall man har för mycket krämpor men det var onda knän, dåliga leder, sjuka ryggar, etc. Pah, säger jag.

Dagens höjdpunkt var helt klart luftskytte (mera om det i ett tidigare inlägg) samt lånandet av en Tempur-kudde som är formad som en grismunk. Dynan ska vara bra för dem som snarkar på mage, så får se hur natten går.

Inga kommentarer: