onsdag 2 oktober 2013

Konditionstester

Kändes inte trevligt med tester idag, då man igår gav rätt så mycket på konditionscirkeln. Kroppen var passligt styv i morse för mera motion. Morgongymnastiken var en bra start på dagen & fick de sega musklerna uppmjukade & redo för test.

Muskeltesten bestod av 5 delar: statisk balanstest, statisk test av ryggens hållbarhet, magmuskeltest, dynamisk test av övre extremiteterna samt hukupprepning. Resultaten ser ni nedan. Har i vänstra kanten märkat maxmängder & längst ner ser ni min fettprocent. Inga hemligheter här inte.

Efter muskeltesterna gick vi ut för att göra gångtest på 2 km. Flera i gruppen hade gjort testen förrut, troligtvis via bantningsgrupper & arbetsplatser. Lite synd att inte jag har några resultat att jämföra med.

Bägge tester gick riktigt bra. Gångtesten får vi resultaten på senast på fredag. Tiden, som var avgörande, har jag ingen aning om. Borde ju själv ha tagit tiden. Pulsen fick jag upp till 160 & höll den konstant där hela vägen. Muskeltesterna ser ni ju resultat på nedan. Ryggtestet fixar jag nästa gång. Att jag klarade så där många magmuskler är jag förvånad & glad över. Armarna måste jag träna men valde att avbryta när nacken började värka. Hukövningarna var skojiga, nästa gång har jag som mål att spräcka 20.

Nu blir det lunch.

Har program idag ända till 17.45 varefter det blir middag & arrangerad sightseeing runt Kankaanpää, som avslutas med ökända munkar på Niinisalo brigads soldathem "Sotku".

Inga kommentarer: