fredag 13 december 2013

Storm

Det första jag gjorde i morse var att kontakta Markus & barnen. I nyheterna pratades det om kraftiga vindar, elavbrott & förstörelse så jag visste egentligen hur det låg till när han svarade. Att de satt fast i Strandby trodde jag inte. Fort tog de sig andra vägar bort men alarmerade ändå trädröjare på plats.

Freja missade precis festligheterna men tog inte så stor stress över det. Fint att de fick tillbringa dagen på dagis då man i StKarins fick stänga pga elavbrott. Under tiden passade Markus på att frosta av frysen & flytta innehållet från kylskåpet ut på terassen, precis som under julen 2011.

Barnen har inte återvänt hem ännu. Mat från frysen tillreddes hos min mamma till läcker middag. Härbärge för natten ordnades hos min pappa. Markus sitter för tillfället ute i Strandby i sällskap av någon katt & gerbil & försöker hålla huset varmt med hjälp av takkan. Bara jag hittat hem imorgon så ska vi nog försöka åtminstone en natt alla sova hemma.

Det har hotats om elavbrott i flera dagar men vi är förberedda med mycket ved för värme, pannlampor för ljus, gasgrill till tillredning av mat & sysselsättning som familjespel, pyssel & läsning. Det som stör oss mest är att vi inte får vatten.

Edit: Precis när jag publicerade den här texten fick jag meddelande av Markus att vi har ström. Otroligt men skönt. Duktigt jobbat av Fortum.

Inga kommentarer: