fredag 13 december 2013

Sista natten

Sista kvällen börjar gå mot sitt slut. Vi har kommit ännu närmare varandra & avresan imorgon känns inte lätt. Det är hela fem månader tills vi ses igen vid vappen. Återvänder hemåt nu med ännu mera baggage än senast. Ångrar absolut inte att jag valde att genomföra det här, än mindre att jag valde en bunt sköterskor. Språket skrämde mig först men det gör det inte mera.

Hemma väntar två barn som saknat mig massor. Fick redan några bilder från Aarons julfest & väntar med spänning på att få se filmsnutten som finns sparad. Ska bli härligt att krama en gipsfri dotter igen.

Torsdag bestod mest av motion. Hela förmiddagen tillbringade vi i konditionssalen där vi tränade i takt till julmusik i heavy-stil. Testade lite på gymnastik med jumppaboll & funderar nu på att skaffa en sådan igen. Den förra gick sönder efter en sväng in i rosenbusken. Avslutade torsdagen med en välförtjänt timmes lång massage.

Efter vattengymnastiken i morse blev det avslappning. Sen fortsatte dagen med gruppdiskussion med vår psykolog & genomgång av uppgifterna inför period III. Har ett mål inför följande period (förutom mina sista kilon) & det är att försöka styrketräna lite. Hur jag ska genomföra det är ännu oklart.

Har hunnit med lite annat än träning & föreläsning idag. Julkorten behövde jag absolut få iväg, så fundera inte om det är stämplat i någon finsk by här uppe. Mitt planerade besök till Reimas fabriksbutik genomfördes & hittade ditt & datt. Hann kika in i någon inredningsaffär oxå på vägen genom stan. Vid sexsnåret traskade vi iväg till en lokal affär för modevisning, glögg, vin & ost. Eftersom tanten som ägde affären hade breda kunskaper i BH-försäljning, passade jag på att skaffa mig en ny sport-BH. Den ska upp till bevis under söndagens turnering i Salo.

Blev mäkta glad & rörd då jag på hemvägen droppade in på centret för att lyssna på julkonserten som pågick. Mitt under konserten stiger en liten Lucia fram. Kunde aldrig tro att det här, mitt i totalfinska Kankaanpää, firas Lucia.

Gäääsp. Bäst att slänga huvudet på dynan nu så att man orkar köra imorgon. Grannen drar redan stockar.

2 kommentarer:

Starkismor sa...

Låter som helt underbar egentid. Hörru, är nyfiken, var besöket till Reimas fabriksbutik prisvärt?

PÅ STRANDBYUDD sa...

I fabriksbutiken fanns produkter till normal pris & reapris. Urvalet var ju betydligt större än nån annanstans & prisklassen varierande dvs för alla plånböcker iom att de ju gar både Lassie & Reima. Inga bekymmer att hitta storlekar eller välja handsken i precis rätt färg. Lönar sig att titta in! Tillika kan man stanna på munk för 40 cent på Niinisalo brigad :D