torsdag 13 mars 2014

På spåret

Lämnade en hostig & febrig dotter hemma med sambo & son idag. Rullar fortfarande på spåret på väg mot Böle & SuPers webmaster-skolning för dem som handhar uppdaterandet av fackavdelningens hemsidor, dvs jag. Fackförbundet har förnyat sina hemsidor totalt vilket jag tyckte var SuPer iom att de var lite tråkiga & nog behövde facelift. Är glad att förbundet ordnar skolning (tyvärr sällan på svenska) för de nya verktygen är annorlunda, absolut inte svåra att använda men för en praktisk människa med visuellt minne så är det bra att jag får testa programmet. Försökte med hjälp av bruksanvisningen vi fick på posten fixa till sidorna men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Ska oxå försiktigt fråga varför vissa texter enbart är på finska. Efter 7 timmar skolning så är jag säkert klokare.

Inga kommentarer: