torsdag 13 mars 2014

Sista fem

Ett år, nästan 12 kg viktnedgång. Det trodde jag aldrig. Men jag är inte nöjd än, ännu återstår de sista fem. Det handlar om att nå ett normalt BMI, om det lilla extra som hänger kvar på lår & bak.

Har 11 veckor kvar till min semester som börjar 26.5, på de 11 veckorna ska målet vara nått. Att gå ner 500 g i veckan är ingen omöjlighet, det vet jag av erfarenhet från ifjol. Tvärtom. Det är enkel matematik. Ät inte mera än din kropp förbränner.

Så jag höjde ribban i förra veckan & har börjat räkna kalorier. Markus suckar. Min lilla våg står framme igen & jag väger maten för att få så exakta mått som möjligt. Äter regelbundet med 3-4 timmars mellanrum för att hålla ämnesomsättningen i balans. Rör på mig för att unna mig det lilla extra goda ibland, för att det får mig att må bra, som stöd för bantningen men vet att all viktnedgång påverkas av vad du sätter i munnen.

Strategin har gett resultat. Vågen visar fina siffror. Nu gäller det att orka till slut.

1 kommentar:

Anna sa...

Fint fint! Njut redan nu av de resultat du nått!