måndag 24 mars 2014

Samtal

Ibland lönar det sig att ringa tillbaka på de samtal man missat. För det mesta brukar en svarare meddela att man nått någon av de många tidningsförlagen men idag hörde jag en kvinnoröst som sa: Kaarinan uimahalli.

För flera månader sedan anmälde jag Freja till flera olika simskolor vid StKarins simhall trots att jag såg att kölistorna var extremt långa. Med extremt långa menar jag att det ryms 10 simmare i gruppen & att de flesta hade dubbelt flera på reservlistan. Så ni kan tänka er hur förvånad jag lät när damen i luren sa att det finns en plats för Freja i onsdagsgruppen.

Nu visade det sig att gruppledaren inte kan ett ord svenska, så jag var tvungen att först kolla upp med Freja om det är ett problem för henne. Nej, svarade vår 6-åring. Man kan ju titta på vad de andra gör, fortsatte hon. Så fram till slutet av maj blir det bokstavligen språkbad för Freja.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej, vad roligt!!! :) F klarar sig säkert galant. E är i tisdagsgruppen. Ni är välkomna hos oss efter eller före simskolan. Tips: ÅSK ordnar simskolor på svenska på sommaren i Kuppis.