tisdag 1 april 2014

8 dagar

Bloggpaus i 8 dagar. Har haft så mycket att stå i att jag om kvällarna varit trött & däckat nästan stående. Vädret är på vår sida just nu & dagligen har vi försökt få ordning på gräsområdet söder om huset. Jordhögen minskar sakta men säkert & den långsamma takten beror mest på stora mängder sten. Stenarna måste ju sållas bort för ingen vill väl ha en gräsmatta med stora stenar på.

Motionerandet har fortsatt men med lite variation.
Löpskolan startade förra veckan & har nu avklarat två givande lektioner. Tanken med mitt deltagande var att dragaren skulle väcka lite mera intresse för löpandet igen & känner faktiskt hur löparen i mig vaknat till. Att jag idag orkar på ett helt annat sätt har bidragit mycket.
Plaskar nu två ggr i veckan. Utöver vattengymnastiken på fredagmorgon kan jag nu dra några längder medan Freja har simskola på onsdagar. Tiden är knapp, måste agera tolk ofta, så det gäller att vara snabb. Plaskspurter är kanske inte så tokigt.
Tog mig oxå mod att besöka skrotsalen på Sports Gym i förra veckan. Valde trygg tidpunkt, mitt på dagen, för att undvika hurtiga, vana skrotlyftare. Kan konstatera att jag efter ett försök inte är vän med maskinerna men det kommer, hoppas jag.
Den här veckan blir av lugnare variant. På söndag blir det kval om serieplats i division 3. Tre motståndare, tre matcher & förhoppningsvis tre vinster. Kommer att spara lördagsgodiset till söndag, som belöning. Två matcher tär rejält på en sliten kropp, så hur ska det kännas efter tre.

Inga kommentarer: