onsdag 23 april 2014

Om fyra dagar

Mitt i vattkoppor, födelsedagsfirande, halsont, feber & valborg så ska jag börja packa för sex dagar sluten vård i Kankaanpää. Vid senaste period var klimatet arktiskt när jag anlände centret med snö & -25 grader. Trots att jag åker norrut såg jag att det nu lovats närmare +20 grader. Trevligt med lite plåster på såren efter solen & värmen som gick mig förbi under påsken pga arbete.

Fick igår veta att en av gruppmedlemmarna inte kommer att delta den här perioden. Oklart om hon får återvända till period fyra då orsaken till frånvaron är så pass allvarlig. Trist då hälsan sätter käppar i hjulen.

Mitt halsonda vill inte heller riktigt ge med sig, så körde upp till jobb idag & tog ett svalgprov för att utesluta angina. Har haft feber & lätt huvudvärk idag trots många Burana. Vill ju absolut vara i skick, så att jag får ut allt av min vecka i Kankaanpää. Ifall jag har nånting som behöver medicineras, så får vi det fixat ännu. Imorgon blir det i alla fall en extra vilodag pga febern idag, hoppas kunna återgå till jobb på fredag.

Inga kommentarer: