söndag 13 april 2014

Trackable

Redan för ett drygt år sedan loggade jag in mig första gången på geocachings hemsidor. Trots en blygsam start så har jag (ibland tillsammans med barnen) lyckats logga in över 30 cachar. Visst ser det kanske lite tokigt ut när man kryper under buskar, klättrar i träd eller annars bara irrar omkring på de mest konstiga ställen. Skämdes ögonen ur mig då jag sökte cacharna vid kyrkan här hemma i Pargas men också i Kankaanpää & Houtskär, kändes fel att traska omkring på kyrklig mark men nog är det ju så himla roligt.

Fick en trackable, en travel kitten av julgubben. Den har legat & väntat på våren på mitt nattduksbord & härom veckan fick jag den registrerad, namngiven & redo att slungas ut från cach till cach. Idag placerade jag ut Swea i en cach & hoppas nu att den ska få åka långt bort. Lade in ett önskemål om lite foton oxå så ska bli spännande & se om det dyker upp sådana. Hittade en trackable i förra helgen med destination Ryssland, så tänker föra den en bit närmare östra gränsen.

För er som inte har någon aning om vad jag skriver om, klicka in på geocaching.com & lär er mera. Roligt tidsfördriv, som passar ung som gammal.

Inga kommentarer: