fredag 16 maj 2014

Bra fredag

Efter regn kommer solsken, precis som idag. Faktiskt.

Gjorde en väldigt kort dag på jobb idag. Halv ett packade jag ihop mina grejer för att snabbt förflytta mig till förskolan för ett utvecklingssamtal tillsammans med förskoleläraren & Freja. Blev lite rosig om kinderna över alla positiva ord som haglade över vår fröken. Freja, du är färdig att sparkas ut från det här boet, sa tanten. Känns bra att veta att hon kommer att fixa skolstarten.

Hade lovat barnen glass så, efter snabb lunch på Hesburger, mötte vi upp Markus vid gästhamnen för blåbärsstrutar. Tog Freja med mig på helguppköp, kommande värmebölja innebär förstås grillmat & förfriskningar. Väl hemma, extra energisk, övertalade jag Markus att komma med & söka några geocachar. Några timmar senare hade vi loggat sju cachar & är nu fem före att spräcka 100-sträcket.

Idag lärde jag mig att läsa cachens beskrivning ordentligt, att tro på varningar om farlig terräng & att alla cachar inte lämpar sig för små barn. Undrar också hur många fästingar vi samlade på oss. Men trots det, är det alltid lika roligt att hitta cachen!

Ibland, som idag, får man njuta av extra fina vyer.

Inga kommentarer: