lördag 21 juni 2014

Midsommarafton

Det blev en fin kväll trots allt. De mörka molnen blåste bort, regnskurarna upphörde & himlen blev blå. Värmen lyste med sin frånvaro men så fanns det inga myggor heller. Hellre sitter jag faktisk fullt påpaltad än strider med myggorna.

För att få njuta av extra frisk luft så sov vi natten i grillkåtan. Barnen hade det skönt i sina sovsäckar på renfällarna, Markus & jag behövde lite extra plagg för att fixa natten på golvet men sist & slutligen gick det bra.

Allt jag behöver i matväg under midsommar är nypotatis & sill, resten är bara bonus. Vi trotsade den kalla nordliga vinden & åt middag ute i vindskydd. Efter maten blev det kubb följt av bastubad & dopp i havet. Det sista valde jag att avstå ifrån men vår modiga Freja vågade sig nog i. Efter att barnen somnat hann vi ännu med några omgångar När då då? i ljusskenet.

Det är skönt att bara vara, att läsa en bok, surfa nätet lite (jo, plattan åkte med), njuta av solen som trots det lite kyligare klimatet värmer, leka med barnen, äta gott & mumsa godsaker i smyg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina foton! Kan du skicka några åt mitt hotmail adress? Tack! Anna

PÅ STRANDBYUDD sa...

Det finns flera bilder, många som jag valt att inte publicera. Du ska få dem :)